loading...
بازاریابی شبکه ای ایرانی
iranmlm بازدید : 1039 پنجشنبه 20 فروردین 1394 نظرات (0)

 

1.   بنا به خاصیت این تجارت، رفتار و نگرش هر نتورکر از هر نتورکی، نمایانگرِ چهرۀ کل صنعت چند میلیارددلاری نتورک مارکتینگ است؛ و منفی شدن هر یک نفر، در مراحل قبل، حین و پس از کار، تصوّرِ جامعه را از تمامیت این صنعت، تیره می کند.از این رو توجه به اصول اخلاقی و کاری زیر برای همۀ ما نتورکرها ضروری است:

صداقت، اصلی حیاتی در اخلاق کاری نتورکرهاست؛ و در تمام مراحل کار، جز راست نباید گفت.

تعهد به اهداف، سازمان و شرکت، اصلی درونی است؛ و همۀ ما نتورکرها در هر جایگاهی که هستیم، باید وظایفِ همان جایگاه را صادقانه و مُجدّانه انجام دهیم.لباسِ "برنده برنده"باید بر بدنۀ کاری ما پوشانده شود؛ و چون این کار از آن همه است، همیشه اصل بر سادگی است.حرکت بدون هدف، رفتارِ بی بهره از نگرش مثبت، استراتژی غیر قابل تکثیر و تصمیمِ فاقد تدبیر، مشکل ساز خواهد شد.مهارت نیاز به تکرار و تمرین دارد؛ و مدیریت ارباب مآبانه یا نظامی وار و تقلید کورکورانه، بدون درک علّت یک برنامه، سازمانی استوار نمی سازد.تشنگی برای یادگیری مداوم و جذب اطلاعات مفید و اشتیاق به آموزش مستمر، رکن اصلی پیشرفت است؛ دوستی و همدلی و هیجان کار گروهی را، باید جایگزین روابط کلیشه ای و اداری کنیم.اغلب افراد، به اعتماد مُعرّف وارد این تجارت می شوند؛ ولی همه باید بنا به یقین خود به جوانب کار و برای خود کار کنیم؛ و با قلبمان به این اصل ایمان بیاوریم که در همه جا و همه چیز از خود شروع کنیم.

 

2.  یک فرهنگِ صحیحِ کار در نتورک مارکتینگ، تمامیِ ارزشهایِ والایِ انسانی را با هم به پیش می برد و نتورکرهایی تک بُعدی یا مادّی نگر نمی سازد. تلاش برای کمک به انسانها و تبدیلِ زمین به جایی بهتر برای زیستن، هدفمند شدن در مسیر زندگی، نظم بخشیدن به برنامه ها، تقویت مفهوم تعهد، آموختنِ رموزِ موفقیت، گسترش دایرۀ روابط اجتماعی و تمرین کارِ تیمی، داشتن جایگاهی محکم در جهان بی مرزِ اینترنت، و پردازش اطلاعات به روز شده، و در نهایت درآمدی سرشار، از جمله ثمرات به دست آمده و غیر قابل چشم پوشی در این تجارت است.

 

3.   در تجارت الکترونیک، درست و مؤثّر کار کردن ، بهتر از کارِ زیاد است؛ و زمان و مکان ثابت در آن معنا ندارد.ایده آل، فرهنگ خانه به خانه است؛ که در آن هر کسی، مکان آموزش های خود و پرزنت های مشتری های مستقیم خود را فراهم می آورد.داشتن دفترِ کاری، توقع زا و هزینه ساز است و جز بر طبق استراتژی موقّت یک مجموعه، توصیه نمی شود.ضمناً این کار به سرمایۀ زمان نیازمند است، و زمان جلسات کاری، طی توافق اکثریت تعیین می شود.

 

4.   نقشِ اصول، معماری رشدی پایدار است؛ و مفهومِ سود در این تجارت، نه درآمدهای خرد، که به معنی قدرتی بالا برای لمس آزادی اقتصادی است؛ و لذا تمام نتورک ها، نه راهی سریع برای پولدار شدن، بلکه راهی مطمئن و بلند مدت برای آن هستند.

 

5.   محصول و پلان درآمدی، دو عنصرِ جدا نشدنی بدنۀ بازاریابیِ شبکه ای هستند. کم اهمیت کردن محصول، مغایرِ اصول بازاریابی است؛ و مشتری حق دارد که مشخصات کامل و قیمت همۀ محصولات و نحوۀ دسترسی به آنها را پیش از خرید خود بداند؛ توصیه می شود که به جای ارزان ترین محصول، به دنبالِ محصول مطلوب و مفید باشیم؛ و تلاش خود را برای رساندن محصولات افراد مجموعه به آنها، انجام دهیم.

همچنین محاسبات و نحوه پورسانت دهی پلان، باید برای مشتریانی که علاوه بر خرید، مایل به بازاریابی در نقش فروشنده نیز هستند، به طور کامل و به دور از رؤیا فروشی و جوزدگی تشریح گردد.

 

6.   هر شخص در فرایند خرید از سایت، با اطّلاع از مشخصات و قیمت محصول و هزینه ها، و آزادی کامل در اقدام خود، بدون هیچ واسطه ای، مستقیماً با کمپانی مربوطه طرف قرارداد است؛ و رؤیت رسید خرید معتبر اینترنتی، به منزله وصول تمامی پول پرداختی وی از طرف کمپانی، و اتمام یک معاملۀ حقوقی صحیح، منطبق بر متن توافق نامۀ آن کمپانی است.لذا همۀ افراد، به عنوان مشتری یک محصول وارد میشوند؛ و پس از خرید، حق هیچ گونه شکایت و اعتراضی از معرّف و بالا سری های خود ندارند؛ زیرا حتّی یک ریال نیز از پولِ خرید آنها در اختیار بالاسری ها نیست.

در قدم بعد، هر نتورکر، در فرایند دریافت و جابجایی پورسانت ها، مسؤول محافظت از پسوردها و کلمات عبور و رعایت مراتب امنیتی، و مصون ماندن از خطرات همیشگی سرقت های اینترنتی، از بانک حساب ها و ایمیل های خود می باشد.

 

7.  اجبارِ افراد وارد شده، به ترک شغل فعلی، یا دوری از خانواده، یا رها کردن تحصیل، یا سربازی، یا ... و همچنین تحمیل هزینه های نا متعارف بر آنان، و به طورِ کلی در تضاد قرار دادن این کار، با روال معمول زندگی افراد، ممنوع است؛ و هر شخصی در تصمیم گیری های مذکور و خصوصا در تمام وقت یا پاره وقت کار کردن این تجارت، متناسب با تضمین مالیِ زندگی اش، آزاد است.در یک جمله، اصلِ "نتورک برای زندگی" نباید حذف یا معکوس گردد.

 

8.  با تبادلات مالی این بیزینس، باید کاملا خشک، دقیق و غریبه وار برخورد شود؛ و توقع هر گونه ارتباط مالی بین اعضاء اعمّ از: تقبل حتی بخش اندکی از پول خرید شخص دیگر، دادن هرگونه ضمانت مالی برای بازگشت پول خرید، پرداخت هزینه های آموزشی دیگران، کمک های مالی در روال کار، تقسیم درآمد، توهم سرمایه گذاری در مجموعه، قرض های نا متعارف و بدون تضمین بازپرداخت، و خرج های فراوان برای برنامه های مولد جو و انرژی کاذب، شدیدا مضر و اکیداً ممنوع می باشد. مخارج جاری باید بین تمامی استفاده کنندگان، به نسبت مساوی تقسیم شود.

 

9.   فعالیت همزمان در بیش از یک نتورک ، و همچنین تلاش برای بردن فرد یا پاره ای از یک شاخه برای گسترش مجموعۀ خود یا دیگری، ممنوع می باشد. نقد سازنده، رقابت سالم و همیاری نتورکرها، مطلوب؛ و تخریب کمپانی، سازمان، پلان، اصول صحیح کاری و لیدرهای نتورک دیگر، خلاف این منشور است.


 

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
نظرسنجی
به نظر شما بازاریابی شبکه ای در ایران تا چه حد بشکل صحیح اجرا می شود.
آمار سایت
  • کل مطالب : 29
  • کل نظرات : 2
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 64
  • آی پی امروز : 7
  • آی پی دیروز : 31
  • بازدید امروز : 20
  • باردید دیروز : 43
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 515
  • بازدید ماه : 1,298
  • بازدید سال : 8,116
  • بازدید کلی : 208,305
  • کدهای اختصاصی

    ابزار هدایت به بالای صفحه